Brandend maagzuur, pijn in de bovenbuik of opboeren: iedereen heeft er weleens last van. Het is niet altijd duidelijk waardoor maagklachten ontstaan en vaak gaan ze ook vanzelf over. Wanneer je langere tijd problemen met je maag hebt, kan het helpen om je voedingspatroon aan te passen.

Voeding bij maagklachten

Maagklachten kun je verminderen door voldoende voedingsvezels te eten, genoeg te drinken en niet teveel en te vet eten te nemen. Vezelrijke producten zijn volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, groenten, fruit en noten. Er zijn ook voedingsmiddelen die extra klachten kunnen geven, zoals alcohol, vet eten, gekruid eten, ui of frisdrank.

 

Wat kan je zelf doen?

Maagklachten kunnen erger worden door roken, medicijnen, stress en verkeerde voeding. Neem geen eten of drinken waar je klachten van krijgt. Weet je niet precies welke voeding je moet vermijden of blijf je klachten houden? Neem dan vrijblijvend contact op met ons 'regelteam' om te kijken of een van onze diëtisten jou kan helpen.

Maagklachten kun je verminderen door voldoende voedingsvezels te eten, genoeg te drinken en niet teveel en te vet eten te nemen. Vezelrijke producten zijn volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst, groenten, fruit en noten. Er zijn ook voedingsmiddelen die extra klachten kunnen geven, zoals alcohol, vet eten, gekruid eten, ui of frisdrank.

Wat kan je zelf doen?

Maagklachten kunnen erger worden door roken, medicijnen, stress en verkeerde voeding. Neem geen eten of drinken waar je klachten van krijgt. Weet je niet precies welke voeding je moet vermijden of blijf je klachten houden? Neem dan vrijblijvend contact op met ons 'regelteam' om te kijken of een van onze diëtisten jou kan helpen.

Heb je vragen?