Wat is Zorgdomein?

ZorgDomein is een digitaal platform met digitale oplossingen voor verwijzen,diagnostiek aanvragen, overleggen en rapporteren. Als verwijzer heeft u kosteloos toegang tot het grootste zorg-aanbod van Nederland. Met Zorg-Domein kunt u veilig, snel en eenvoudig je patiënten doorverwijzen, maar ook andere zorgprofessionals consulteren, diagnostiek aanvragen, rapporteren en nog veel meer.

Hoe kunt u ons vinden in Zorgdomein?

U kunt onze praktijken vinden door in de zoekbalk, in het programma Zorgdomein, te zoeken op Dietheek (zonder trema op de e) + plaatsnaam of het adres van onze locatie. Heeft u vragen over het verwijzen binnen Zorgdomein of kunt u de diëtist waar u naar wilt verwijzen niet vinden in Zorgdomein, neem dan contact op met een diëtist van Diëtheek bij u in debuurt. Kijk hiervoor op www.dietheek.nl/locaties of mail ons klantteam op info@dietheek.nl

Redenen om naar een Diëtheek diëtist te verwijzen.

Wij zijn overtuigd van de rol die voeding kan spelen in een gezond leefpatroon en in het herstel bij medische indicaties (zelfs als iemand niet meer beter wordt). 'Voeding als medicijn'. Maar wij geloven ook in een multidisci-plinaire aanpak. Met alléén voeding, alléén medicijnen of alléén beweging wordt deze problematiek niet opgelost. Juist de interactie tussen de verschillende disciplines zorgt voor een kwalitatieve zorg. Dit is de reden dat Diëtheek graag samenwerkt met verschillende zorgprofessionals. Wij zouden wensen dat iedereen het voedingsadvies waar hij of zij recht op heeft ook inzet, zodat op termijn, dankzij de gezondere leefpatronen, ook de kosten voor de zorg kunnen verminderen. Wat de hulpvraag rond voedingsadvies ook is van een patiënt, onze missie is om een traject zo in te richten dat we met zekerheid het gewenste doel halen en de patiënt met ‘tevredenheid’ een nieuw voedingspatroon adopteert.

Wij hebben een slimmer systeem waardoor we meer tijd hebben voor uw patiënten.

Naar de diëtist gaan hoeft niet saai en moeilijk te zijn. Bij Diëtheek weten we dat best veel mensen het spannend of lastig vinden om de stap naar een diëtist te maken. Terwijl het juist leuk en interessant is. En wij er vooral zijn om zaken voor hen makkelijker te maken. Daarom hebben wij onze behandeling ingedeeld in 4 Fases: AANPAK, ADVIES, BEGELEIDING en VOLHOUDEN. We doorlopen die fases samen met de patiënt gedurende een serie van persoonlijke consulten. Wij onder-steunen onze diëtisten met een slim systeem. Hierin worden alle praktische zaken geregeld zoals contracten met zorgverzekeraars om de behandeling vergoed te krijgen, planning van afspraken, het declaratieproces en de marketing.

Aandacht voor de vraag achter de vraag

De kern van het gesprek met de diëtist gaat niet altijd direct over eten, moeilijke schema’s of saaie menu’s. Er wordt samen gekeken wat iemand wil bereiken. Hoe iemand leeft en wat ze prettig vinden. Om er zo samen voor te kunnen zorgen dat het voedingspatroon gaat bijdragen aan de gezondheid, het beter voelen of aan de kwaliteit van leven. We hebben aandacht voor de vraag achter de vraag, waardoor we tot de kern komen en uw patiënt het advies krijgt dat ze nodig hebben.

Wij maken het gemakkelijk! 

Kortom: wij zijn er om het onze en uw patiënten gemakkelijker te maken in plaats van moeilijker. Ze ontvangen informatie die ze nodig hebben op het moment dat ze die nodig hebben en die past bij hun persoonlijke behandel-plan. Mocht er onverhoopt iets in het leven veranderen, dan passen we het plan van de patiënt gewoon aan en verandert het pad mee. Gemakkelijk toch?

Op een inspirerende manier helpen we de cliënt vooruit

Om iets te veranderen en vol te houden helpt het als iemand gemotiveerd is. Bezig zijn met voeding en aan doelen werken hoort ook leuk en inspirerend te zijn. Geen standaard lijstjes met wat iemand allemaal niet mag eten, maar handige tips en tricks om te zorgen dat ze stappen blijven zetten en vooruit blijven gaan. 'We zullen stimuleren, inspireren en duidelijke handvatten aanreiken om doelen daadwerkelijk te halen en natuurlijk te behouden'.

#replace title#